Jij wordt helemaal fit dankzij deze thuis sporten tips!

SaveSavedRemoved 0
Deal Score0
Deal Score0

De zomer staat weer voor de deur: dit betekent voor de meeste mensen dat ze nog een tandje extra bijzetten in de sportschool om net een wat strakker lichaam te krijgen voordat ze weer in badkleding op het strand moeten paraderen. Op deze manier voel je je toch net wat zelfverzekerder en lekkerder in je vel. Sporten heeft diverse voordelen: het is niet alleen goed voor je fysieke shape, maar ook je mentale gezondheid knapt onwijs op van een middagje sporten. Echter weten veel mensen niet hoe ze het goed kunnen aanpakken. Daarnaast is de drempel van de sportschool ook voor velen te hoog. Gelukkig kan je nu ook thuis een goede work-out doen. Hieronder staan daarom een aantal tips om thuis het beste uit je work-out te halen, zodat je thuis lekker aan de slag kan met sporten. Doe er vooral je voordeel mee!

Zoek op Youtube naar filmpjes

De meeste mensen vinden het lastig om gemotiveerd te blijven als ze enkel thuis sporten. Het is daarom handig om een diverse filmpjes of tutorials op Youtube op te zoeken, zodat je als het ware mee kan doen met een groepsles. Het is wetenschappelijk bewezen dat je in groepslessen net iets meer je best doet dan wanneer je individueel sport. Daarbij weet je zo dat je de oefeningen juist uitvoert, omdat je je spieren en gewrichten flink kan beschadigen als je bijvoorbeeld een slechte houding hebt. Zo’n filmpje kan je dus helpen bij het sporten, zonder dat je voor een personal trainer hoeft te betalen. Een win-winsituatie dus!

Het beste moment van de dag om te sporten

Het is belangrijk om rekening te houden met het verloop van de dag, als je thuis sport. Dit is eigenlijk voor iedereen anders, omdat iedereen een ander schema en een andere routine heeft. Als je overdag moet werken, kan je dan helaas niet sporten. Vanuit een objectief perspectief, is het beste moment van de dag om te sporten tussen 2 uur in de middag en 6 uur in de avond. Op dit moment heeft de doorsnee sporter de meeste energie, en kan je het hardste knallen tijdens die intensieve work-out. Als je later in de avond gaat sporten, is de kans groot dat je minder energie bent en al vermoeid op de bank hebt plaatsgenomen. Dan kan het zijn dat je te weinig energie hebt om van die bank af te komen, en dan zie je die work-out in rook opgaan. Dat is zonde: het is belangrijk om een vast aantal keer intensief te bewegen. Dus, kom van die bank af en trek je sportkleren aan!

Maak een strakke planning

Als je je work-outs echt in je agenda inplant, dan weet je zeker dat je deze ook uit gaat voeren. Je kan in ieder geval niet het excuus gebruiken dat je geen tijd hebt en er niet op hebt gerekend dat je gaat sporten. Ook al heb je weinig discipline, deze manier zorgt ervoor dat jij op een vast aantal dagen die zware work-out uitvoert. Als je echt veel moeite hebt om discipline op te brengen, beloon jezelf dan met een nieuw sportsetje. Niets is leuker dan in nieuwe kleding rond paraderen, en dit geldt ook als je alleen maar thuis sport voor de televisie. Op deze manier wordt het sporten net wat leuker, ook al ben jij de enige die jezelf in dit fantastische setje ziet!

En, ga jij ook een van deze tips opvolgen? Binnen mum van tijd heb jij een prachtig wasbordje op je buik en ben jij zo fit als een hoentje!

 

We zullen blij zijn om uw mening te zien

Leave a reply

Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare